fredag 1. februar 2013

I mitt hjerte sitter en due, 
rømt fra en magikers hatt.
Den bruser med sine hvite fjær, 
den kurrer så kjærlig hver natt.

Det er en slik søt liten due
-i mitt hjerte har den sitt hjem-
skjønt nebbet hakker i mitt kjøtt og blod, 
til tårene pipler frem.

I mitt hjerte sitter en havørn, 
den stolteste Gud har skapt.
Den brer sine vinger i praktfullt spenn;
Til den er mitt hjerte tapt!

Det er en slik vakker havørn
-i mitt hjerte fant den sin ro-
skjønt klørene fester grepet, 
og river mitt hjerte i to. 

I mitt hjerte sitter en ugle
- fra de mørkeste skoger den kom.
Den sitter så ganske stille, 
og lytter til andres dom.

Det er en slik klok liten ugle
- fra den får mitt hjerte fred-
dog smerter dens tause spørsmål mest;
"Hvorfor tiet vi hver gang vi led?"


Tenker på deg min venn

♥♥♥






   

21 kommentarer:

Synnøve sa...

Hei:-)
Nydelig dikt, som gikk rett i hjerte på meg:-)

Så bra at du trives og får innredet som du har tenkt deg:-)
Ønsker deg ei fin helg
Klem Synnøve

Anonym sa...

Et nydelig og trist dikt!
Så kul leilighet dere har -heldige du altså ;)
Digger din nye dagseng og bord, drømmer om en slik selv....må bare få kommet meg til Marokko en gang :P ting tar tid, ja!
Koselig å lese nytt fra deg. Jeg nyter mitt vakre, vakre, svarte brudeteppe. Pryder sjeselongen på sofaen vår.
Akkurat nå nyter jeg og familien sol og varme i Thailand. Noen godbiter på interiørfronten jeg gjerne skulle hatt med hjem igjen her også :)
Ha et fortsatt herlig opphold, kos deg m barna og tidstyven ;)
Klem

Lise,
Hasigamas Univers

Mobile App Developers sa...

I don’t know how should I give you thanks! I am totally stunned by your article. You saved my time. Thanks a million for sharing this article.

MatrixSorcerer314 sa...

Ankara
Van
Hakkari
Edirne
Yozgat
3YB

Nazan4 sa...

görüntülü
ucretli show
YTM

WarpCyberNomad777 sa...

görüntülüshow
ücretli show
İV41HA

Meral sa...

https://titandijital.com.tr/
van parça eşya taşıma
kütahya parça eşya taşıma
siirt parça eşya taşıma
tekirdağ parça eşya taşıma
QMW6

Cemal sa...

Ağrı Lojistik
Çorlu Lojistik
Kars Lojistik
Antalya Lojistik
Rize Lojistik
WDHH

StardustGoddessXYOLG129 sa...

malatya evden eve nakliyat
artvin evden eve nakliyat
kocaeli evden eve nakliyat
ankara evden eve nakliyat
düzce evden eve nakliyat
FMP4

ElectricPhoenix sa...

adana evden eve nakliyat
afyon evden eve nakliyat
istanbul evden eve nakliyat
burdur evden eve nakliyat
gümüşhane evden eve nakliyat
İ2LP75

394BCHannahB3E5A sa...

96021
Bartın Parça Eşya Taşıma
Hakkari Parça Eşya Taşıma
Ankara Evden Eve Nakliyat
İzmir Lojistik
Mersin Evden Eve Nakliyat

2D153JessieD1CEE sa...

92E88
Hakkari Evden Eve Nakliyat
Elazığ Evden Eve Nakliyat
Adana Evden Eve Nakliyat
Tunceli Evden Eve Nakliyat
Niğde Evden Eve Nakliyat

A853ACarol5C0BE sa...

7C3C2
Çerkezköy Televizyon Tamircisi
Siirt Lojistik
Bitlis Lojistik
Bingöl Şehirler Arası Nakliyat
Bolu Parça Eşya Taşıma
Sakarya Lojistik
Bingöl Şehir İçi Nakliyat
Samsun Şehir İçi Nakliyat
Adana Lojistik

1B9C3Lachlan5F322 sa...

9BC2C
Osmaniye Lojistik
Ünye Oto Lastik
Afyon Evden Eve Nakliyat
Silivri Duşa Kabin Tamiri
Muğla Lojistik
Amasya Parça Eşya Taşıma
Eskişehir Evden Eve Nakliyat
Van Şehirler Arası Nakliyat
Çerkezköy Motor Ustası

A46B9Kenneth78A6D sa...

21205
Gate io Güvenilir mi
Bitexen Güvenilir mi
Van Şehirler Arası Nakliyat
Karapürçek Parke Ustası
Mersin Evden Eve Nakliyat
Çerkezköy Organizasyon
Ardahan Parça Eşya Taşıma
Antalya Parça Eşya Taşıma
Düzce Lojistik

A1C06Maeve97231 sa...

BB8AE
order primobolan
order steroid cycles
testosterone propionat for sale
pharmacy steroids
buy steroid cycles
sustanon
Silivri Fayans Ustası
Hakkari Evden Eve Nakliyat
Kütahya Evden Eve Nakliyat

0E978RichardDC534 sa...

0EB40
Çanakkale Evden Eve Nakliyat
buy testosterone propionat
Silivri Duşa Kabin Tamiri
buy masteron
buy deca durabolin
Niğde Evden Eve Nakliyat
order sarms
masteron for sale
Çerkezköy Cam Balkon

53411LylaC02DA sa...

795B6
canlı sohbet bedava
muş ücretsiz sohbet sitesi
adıyaman görüntülü sohbet
ordu sesli sohbet uygulamaları
erzurum kadınlarla ücretsiz sohbet
en iyi ücretsiz sohbet siteleri
canlı görüntülü sohbet odaları
sohbet chat
rize kadınlarla rastgele sohbet

0747EArnold671B1 sa...

76A95
trabzon yabancı görüntülü sohbet uygulamaları
bedava sohbet
kastamonu ücretsiz sohbet
agri görüntülü sohbet odaları
çankırı rastgele canlı sohbet
trabzon rastgele görüntülü sohbet ücretsiz
sesli sohbet uygulamaları
samsun kızlarla canlı sohbet
sivas rastgele sohbet

BCF89Francesco370D9 sa...

CA678
parasız görüntülü sohbet uygulamaları
ardahan mobil sohbet et
Adıyaman Canlı Sohbet Et
bedava görüntülü sohbet
tunceli ücretsiz sohbet uygulaması
osmaniye sesli sohbet siteleri
bartın en iyi rastgele görüntülü sohbet
Hakkari Canli Sohbet
Artvin Görüntülü Sohbet Siteleri Ücretsiz

012AETaylor555DB sa...

5F5CF
Alyattes Coin Hangi Borsada
Bitcoin Kazanma
Görüntülü Sohbet
Coin Para Kazanma
Gate io Borsası Güvenilir mi
Binance Kaldıraçlı İşlem Nasıl Yapılır
Pitbull Coin Hangi Borsada
NWC Coin Hangi Borsada
Binance Referans Kodu

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen et spor! Det gleder! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...