fredag 1. februar 2013

I mitt hjerte sitter en due, 
rømt fra en magikers hatt.
Den bruser med sine hvite fjær, 
den kurrer så kjærlig hver natt.

Det er en slik søt liten due
-i mitt hjerte har den sitt hjem-
skjønt nebbet hakker i mitt kjøtt og blod, 
til tårene pipler frem.

I mitt hjerte sitter en havørn, 
den stolteste Gud har skapt.
Den brer sine vinger i praktfullt spenn;
Til den er mitt hjerte tapt!

Det er en slik vakker havørn
-i mitt hjerte fant den sin ro-
skjønt klørene fester grepet, 
og river mitt hjerte i to. 

I mitt hjerte sitter en ugle
- fra de mørkeste skoger den kom.
Den sitter så ganske stille, 
og lytter til andres dom.

Det er en slik klok liten ugle
- fra den får mitt hjerte fred-
dog smerter dens tause spørsmål mest;
"Hvorfor tiet vi hver gang vi led?"


Tenker på deg min venn

♥♥♥






   

2 kommentarer:

Synnøve sa...

Hei:-)
Nydelig dikt, som gikk rett i hjerte på meg:-)

Så bra at du trives og får innredet som du har tenkt deg:-)
Ønsker deg ei fin helg
Klem Synnøve

Anonym sa...

Et nydelig og trist dikt!
Så kul leilighet dere har -heldige du altså ;)
Digger din nye dagseng og bord, drømmer om en slik selv....må bare få kommet meg til Marokko en gang :P ting tar tid, ja!
Koselig å lese nytt fra deg. Jeg nyter mitt vakre, vakre, svarte brudeteppe. Pryder sjeselongen på sofaen vår.
Akkurat nå nyter jeg og familien sol og varme i Thailand. Noen godbiter på interiørfronten jeg gjerne skulle hatt med hjem igjen her også :)
Ha et fortsatt herlig opphold, kos deg m barna og tidstyven ;)
Klem

Lise,
Hasigamas Univers

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen et spor! Det gleder! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...