mandag 23. mai 2011

Helgen som blåste bort

Er det en ting jeg ikke liker så er det vind! La det regne, hagle eller snø, og jeg beveger meg gjerne utendørs, men vind... nei, huff! 

Derfor ble det så som så med planene i hagen i helgen. Og ettersom jeg slett ikke er i inne- modus var det også noe vanskelig å motivere seg til å ta et tak i halvferdige prosjekter innendørs. Men under lett tvang (fra meg selv!) fikk jeg da gjort bittelitt. 



Disse gips- knektene/hyllene/pyntegreiene hadde jeg som små hengende nattbord for to boliger siden, og etter det har de vært bodfyll. Men i og med at jeg synes de er litt for fine til å fortsette som bodfyll har jeg grublet mye på hvor jeg kunne få dem opp. Og nå er de altså blitt hyller på soverommet. Til mine interiørblader, som jeg så gjerne blar litt i før jeg sovner. :) 




Hyllene må males etter noen år med bodtilværelse, men det er kjapt gjort å ta dem ned for det. Viktigste nå var å se om det gikk å ha dem slik. Jeg er litt usikker på om det var "for mye". Hva synes du?


Alternativet er dessverre at de flytter tilbake til boden, for de er tunge og må henge på en stender... og merkelig nok er stenderne aldri der jeg vil ha dem. :(




Jeg har også begynt å trekke om rokokkostolen, men kun setet ble trukket før jeg "testkjørte" stolen på soverommet... og dessverre kunne slå fast at jeg nok har valgt et for mørkt stoff. Meningen var jo at stolen skulle tilføre rommet litt liv og farge, men stoffet er så mørkt (og med lite glans i) at den heller stjeler liv og lys fra rommet. :(
Så nå må jeg vurdere om jeg bare skal ha den slik (ikke med den puten i, for den hører hjemme annet sted), eller om jeg skal begynne på nytt.



Jeg er litt lite motivert til å trekke setet en gang til, for jeg har faktisk trukket det to ganger allerede, grunnet en liten klippe- glipp under første forsøk. :P

Det blir unektelig et litt rart/spesielt rom dette her, men jeg håper jeg får vevd "sammensuriet" sammen på et vis. :) 

Konklusjonen etter helgen er alt i alt; La det bli finvær igjen, for frøken kaos er for umotivert til innearbeid til å gjøre reell nytte for seg der. ;)

Håper dere har hatt en mindre blåst bort og mer motivert helg! :)

Klem

      

Ps! Det er "dessverre" ikke Bibelen jeg har i nattbordet. La merke til nå at det ser slik ut, så et lite nærklipp: 


Det er min "Jeg vil, jeg vil, men får ikke til"- bok. Snakk om tunglest! Men jeg gir ikke opp! ;)
Noen som har kommet seg gjennom denne? :)

9 kommentarer:

Home sweet home sa...

Det er ikke noe kjekt når det blåser og regner, værste sort altså:)
Her hos meg blåser og regner det om kapp, vet ikke hvem som leder av dem,hi. Surt er det hvertfall ute og da er det godt å være inne.
Fine bilder du har tatt og bokstøttene var flotte slik du har gjort det.
Ha en flott kveld og håper været blir bedre hos deg, slik at du kan bruke tiden utendørs.

(eddas) sa...

Kjempefine hyller...du får nok vevd det ihop flott til slutt:)
klemklem

Jennys fire vegger sa...

Næææ, kule bokhyller! Eller magasinholdere. Eller... :-D Jeg syns det ble skikkelig sprekt og de passet så absolutt inn der.

Og jeg er enig i at stoffet ble for mørkt, så hvis det blåser like mye i morgen: Consider your butt kicked.

Og den boken? Aldri hørt om den en gang...

Ha en fin kveld, vennen.
Klem Jenny

Synnøve sa...

Kjempefine hyller. Alt for fine til og gjemme de bort i en bod!
Puten i stolen var kanskje litt mørk og trist?
Er sikker på at du kommer på noe lurt med den:)
Holder på ute om dagene jeg også. Mere jeg holder på mer rot blir det,hihi. Men satser på at det blir bra til slutt:)
Klem Synnøve

Heims verden sa...

Kjempestilig med knektene som hyller. Så flott soverom og hjem du har:)

Fossestua sa...

Råstilige de hyllene dine! Siden du spør, så synes jeg kanskje ikke de passet helt slik de var plassert. Du nevner at du hadde de til nattbord før...det syns jeg hørtes kjempelekkert ut!
Råfin stol du holder på å trekke opp!
Klem fra Lise

bohemian girl sa...

Jeg syns stolen var kjempefin i det mørk lilla fløyel(?)stoffet, og sammen med gull er det helt perfekt! Jeg syns faktisk den passet inn på rommet der du har den, veldig fint med litt kontraster. Det gjorde det hele mere spennende....Ha en strålende fin kveld!

Anette Willemine sa...

Nydelige med lilla og gull!
Siden du spør om tilbakemelding:

Jeg synes gipsknektene ble for tunge på veggen. De henger også for høyt på veggen og blir for ruvende over stolen som er en nett utgave. Jeg ville byttet ut nattbordet du har i dag med disse knektene og malt de i samme farve som veggen, slik at de blir litt mer diskré i formen.
Det er lekkert med den lilla farven i stolen, men jeg ville valgt en litt lysere nyanse som kunne brukes på ryggen og et mønstrete lilla på sete. Det hadde gjort stolen spennende. Eventuelt ensfarvet på både sete og rygg mens mønstret pute. Da ser jeg for meg noe i litt tøffe striper, gjerne noe med en blanding av lillanyanser og litt gull. Stikker du innom interiørbutikker som fører kvalitetsmøbelstoffer kan du ofte finne rester som du få til en billig penge.
Lampen ville jeg faktisk ha byttet ut til en større da den ser litt liten ut i rommet. Det hadde vørt fint med en i messing eller finne en gammel å spraye med gull. Lampeskjerme bør være større enn den du har i dag.
Jeg ville også funnet en matte/sengeforlegger på gulvet. Ikea har noen runde fine i ull som kan passe der.
Ha, ha dette ble litt i overkant mange forslag kanskje. Håper du tar det pent, det er bare positivt ment og ikke kritikk av det du har far før av. Det er absolutt fint det også. :)

Ønsker deg en fin tirsdag!

Klem,
AW

Urban Territory sa...

Flotte gips-konsoller, kreativt og veldig mye brukt på kontinentet. Helt riktig!

Slike konsoller skal henge litt høyt på veggen. Helt fint slik du har gjort det. Flott med hvitt, gir delikat kontrast til rommet.

Fargevalgene dine er helt ok. Også den lilla stolen - frisker opp i alt det behageligs beige.

Lampen tåler en litt større skjerm.

Fint, men du må skaffe deg nye tøfler. Det trenger du.

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen et spor! Det gleder! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...