tirsdag 31. mai 2011

Ikke som hos oss...

De ble ikke så verst de to stolene, selv om de går litt i ett med "tapetet". Men diskresjon er jo en dyd, ikke sant?! ;)


Det jeg imidlertid kaster bildene inn for er for å ha en unnskyldning til å gjenfortelle en liten artig samtale som fant sted i forgårs. Av fulle folk og barn... ja, dere vet! ;) Ikke meg det går ut over denne gangen, men jeg vet at min venninne har humor nok til å takle de små gullkorn som hennes barn kommer med. Ikke sant R? ;)

Z på 7 år kommer inn i stuen vår, stopper opp og ser storøyd på alle møblene som står til tørk etter beising, midt på stuegulvet vårt.
"Ja, slik har nok ikke dere det hjemme!" sier jeg og smiler av det litt forbausede uttrykket i ansiktet hans der han gransker "møbleringen".
"Neeeei...." sier Z og drar lenge på det mens han kikker seg godt rundt. 
Så kommer han tydeligvis til en konklusjon og ser så alvorlig på meg at jeg tenker at her kommer en gjennomtenkt fellende dom fra liten gutt. 

"Nei, vi har mye mer rot hjemme enn det dere har!"


Hehe... ikke akkurat det jeg ventet nei. ;)  Men han har tydeligvis forstått det lille Z; Rot som har et mål og en mening er ikke rot!!!! :))))

Klem
       

13 kommentarer:

Lykkeliten sa...

Herlig!

Du kan trygt fortsette med alle dine prosjekter inne ;-)

Lykkeliten

Bettum Villa sa...

Hehe, artig historie! Barn vet å få sagt det ;).
Klem Madelén

Trollmora sa...

jeg simpelthen elsker tankegangen til unger i 6-pubertetsalder :) høres ut som han er der i alder eller? Fantastisk kommentar uansett da :)

Hege sa...

He he. Ja det var sannheten, herlig med gullkorn fra barnemunn!
Stolene ble veldig fine.

Urban Territory sa...

Hei,

du bør (må) aldri beise teakstoler. Den elegante grå patinaen kommer av seg selv, når de står ute i all slags vær - sol og regn.

Hvis det er ikke er teak, men kopi, kan du bare beise i vel. Teak kan selvsagt oljes, men da mister du den grå finishen de får etter hvert.

Veldig morsomt med vegg-konsollene dine. Smart og fint.

Det metall-spraymalte (?) stuebordet er vel mest for dynga... Hva tenkte du her da? :-)

Vel, av og til gjør vi feil alle sammen.

(eddas) sa...

Hallo:)
ja..de får sagt det disse barna...ærlighet varer lengst:):)
Ser du har fått kommentar d og ....
klemklem og ha en fin dag...

Ingvild sa...

Kostelig kommentar... Herlig!

Ha en fin onsdag!
Klem,I

Tone sa...

Å så herlig da:)
De er jo så herlig ærlige :D

Ha en strålende onsdag:)
Toneklem

Kaoskontroll sa...

Siden du ikke har blogg Urban Territory får jeg legge igjen svar her.
Først og fremst må jeg jo takke for at du tok deg tid til å legge inn tre kommentarer, på ulike innlegg. Siden du skriver mye det samme i alle kommentarene håper jeg det er greit at jeg svarer bare her.

Jeg må også takke for tilliten, i forhold til at du har oppfattet det slik at jeg har forsøkt å gjøre det rette da jeg malte bordet i sølv. En slik tillit er jeg ikke verdig! Altså, dette er kvinnen som gennom tidene har malt nakne damer på dørene sine (noe som ALDRI har vært in!), som kalket veggene hvite da trenden var å ha skarpe farger og som slett ikke ville finne på å være forsiktig med gull og glitter, om/når jeg får lyst på en overdose av akkurat det. (Bare til advarsel, det kan så absolutt skje!) Men det er kanskje unødvendig å nevne dette, for en selvoppnevnt profet (Ref. din hjemmeside) vet sikkert at å gjøre feil ikke nødvendigvis betyr at man ikke vet hva som er mer riktig.

Jeg er for øvrig enig med at bordet er litt "trashy", og jeg liker det slik. Nå! Man skal imidlertid ikke se bort fra at det vil skifte farge utallige ganger. Gjerne på impuls, og like gjerne helt "feil".

Takk også for omsorgen for bena mine, men det du refererer til som tøfler er ikke i bruk som det. De er faktisk ikke i bruk overhodet, men representerer for meg en følelse av Marokko, hvor slike "tøfler" utrendy står oppstilt ved hver teppekant. Jeg kan forsikre deg om at jeg har verdens beste tøfler. De er i ren ull, ser ut som snowjogs, er fantastiske å ha på bena... og er sikkert overhodet ikke trendy. (Takk til min mor, som vet akkurat hva jeg trenger og setter stor pris på!)

Teakstolene har jeg hatt i 16- 17 år. Min illusjon om at teak holder seg fint i evigheter, og bare blir vakrere med årene, slo imidlertid sprekker (bokstavelig talt) for ca. 6 år siden. Etter det har de jevnlig (eller heller ujevnlig) vært "feilbehandlet". Det at de fremdeles kan brukes tyder imidlertid på at det ikke kan være helt feil, for de så knapt ut til å kunne reddes da jeg feilbehandlet dem første gang.

Hyggelig at du liker knektene mine! Men om din strategi for å få nye kunder er lik "flørtestrategien" som går ut på å fornærme, for så å si noe fint, og på den måten skape en forviring hos "målet", så må jeg ærlig innrømme at jeg synes det er den mest idiotiske flørtestrategien som finnes. Og det fungerer heller dårlig som strategi på andre områder også.

Jeg forstår godt at du som jobber meg interiør tenker trend, stil og mer varig verdi. Jeg derimot vil helst bare ha det gøy "på veien" mot stadig noe nytt. Det er mulig jeg vil tenke mer stil og "varig" senere… og jeg har da moderert meg litt. Altså, jeg maler ikke nakne damer på dørene lenger. ;)

Ønsker deg en flott dag!

KKvinneblogger sa...

Nei, hva er rot egentlig! Man skal høre på barna, de vet hva de snakker om :)

Susanne sa...

Innom for å ønske denne flotte snuppa en riktig god helg:) Og bloggen din er en fryd av inspirasjon!!!!! Go'klemer fra meg..

Chiline sa...

Syns stolene ble riktig så fin jeg ;) Ønsker deg en flott kveld! Stor klem

Fruen sa...

Heihei:)
Om jeg forstår deg rett er du bare 99% fornøyd med fargen på stolene eller?
Om du skal kaste deg over de på nytt, vil jeg foreslå samme farge som du har på inngangsdøra de:) Men da blir jo kontrast lizzom da:)

Ha en fin kveld:)
Fruen i nord1

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen et spor! Det gleder! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...