torsdag 29. oktober 2009

Mitt Billy- bokhyllerprosjekt

Jeg har nevnt tidligere at jeg tenkte å ha hele hvite dører til mine Billy- bokhyller. Dette finnes imidlertid ikke til den høye varianten, så da måtte jeg i tenkeboksen. Jeg kunne jo ha laget innvendige gardiner, slik jeg ser mange andre har gjort, men det var ikke helt den stilen jeg ville ha. Så løsningen min ble, etter å ikke ha funnet passende tapet, å kle dørene med voksduk. Og nå er jeg midt i prosjektet.



Voksduken er av den typen som ser ut og føles som ekte stoff. Grov lin, i dette tilfellet. Kjøpt på Home and Cottage... hvor også gardinene i rommet er kjøpt, slik at jeg enkelt kunne velge farve ut fra dem. Planen er så å sette på noen søte porselensknotter og en sjablong (nummerering tenker jeg) pr. skap. Men jeg er "prinsesse ombestemme seg", så nå får jeg først få opp duken på alle skap, så får vi se. ;)



Må innrømme at jeg har tvilt litt på prosjektet underveis, for det er et nøyaktighetsarbeid som krever en tålmodighet jeg ikke er i besittelsen av, og en tanke har plaget meg hele tiden. "Ville du ikke heller hatt dørene helt hvite????"
Men nå skal prosjektet uansett gjennomføres. Bare tre dører igjen. :)

5 kommentarer:

beate sa...

dette ble jo knall-bra. skikkelig stilig! Har du tatt ut glassene, eller er duken bak glassene?

ønsker deg en fin kveld
klem Beate

Frk Ligaard sa...

Jeg er også inne i et billy-prosjekt... Voksduk ser ut til å være en god løsning.

Brocante sa...

Smart - Billy er god å ha han! Svikter aldri!

Trultemor sa...

det blir fint jo:)
Men ejg hadde neppe hatt tålmodighet....og Hadde nok heller tatt malerulla fatt;)

Camilla sa...

Smart kommet på! Blir kjempefint =)

En riktig god helg til deg og dine!

Klem fra meg.

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen et spor! Det gleder! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...