fredag 16. oktober 2009

Spøkelser og ro


Endelig har kveldstemning og ro tatt kontroll i det lille huset på fjellet. Og det er bra. For en dag! En natt uten søvn, og jeg knuser og velter det jeg kommer over. :(

Alle har vel sine spøkelser. Jeg har iallefall mine, og av og til pirker de i den usikkerheten som kan vippe verden på hodet en stund, slik at trygt blir utrygt og selvsikkerhet blir en tynn is som ikke lenger bærer.
Alle typer "offentlige ting" stresser meg ut. Som skjemaer, brev fra statlige institusjoner, advokater, politi, ol. Igrunnen det meste som har med å "leve i et land med lover å regler" å gjøre, selv om jeg selvsagt setter pris på dette også... om det bare holder seg på en viss mental avstand. ;)
Nei, jeg har aldri vært, og jeg tenker aldri bli noe annet enn en lovlydig statsborger. :)
Likevel får altså slikt meg til å frike ut. Og... jeg vet selvsagt hvor "spøkelsene" mine kommer fra, uten at jeg skal gå nærmere inn på det. Jeg liker dem uansett IKKE!

Denne gangen var det et rekomandert brev som fikk meg til å vri meg søvnløs en hel natt. Jeg fikk meldingen i går, men da var posten stengt, og jeg måtte vente til i dag med å hente det.

Hva kan være farlig med et rekomandert brev? Ja, si det... jeg pleier ikke få slikt.... men jeg har en temmelig god fantasi! Som at det kunne være fra megleren, om at det var noe galt med oppgjøret ved boligen jeg solgte og "... vi må beklageligvis kreve å få pengene tilbakebetalt". Eller det kunne være noe galt med selve huset jeg solgte "... funnet råte, sopp og rotter...". Eller arbeidsplassen min hadde sett seg lei av mine ryggproblemer "...da du fremdeles er under prøvetid beklager vi..." Eller noe enda verre? Noe jeg ikke engang kunne tenke meg frem til?

Så jeg vred meg søvnløs, og jeg er ikke blandt dem som tåler en natt uten søvn. Så i dag knuste jeg mitt store fine speil.. ja lei meg ... og jeg helte ut masse vann. Først i stuen og så på kjøkkenet. Og da snakker vi litervis! Bøtte i stuen og stor panne på kjøkkenet.

Men phuuu, nå har roen senket seg. :)


Kosestuedelen begynner å ta form. Tv- og lese- stuen ligger litt etter, så den får vente på fremvisning. Men her i kosestuen er det koselig å sitte og se inn på mitt nye kjøkken, som bare mangler to hyller og gardiner for å bli blogg- klarert. :) Og ser dere at Rudolf har flyttet inn? Kjøpt inn til bruk i tv- og lese- stuen, men ble slengt på sofaen enn så lenge, og der passet han jo godt inn. :)



Ja, nå er det endelig helg... og ro! :) I morgen venter en tur til IKEA. Flere skap må i hus, og jeg har vel kikket på dette IKEA- skapet 10-15 ganger, uten å finne noe mer passende i mellomtiden, så da antar jeg det omsider er bestemt. Jeg håper bare å komme hjem med skapet i morgen, og ikke alt annet jeg plutselig "trenger" veldig. Hehe

Og ja, det rekomanderte brevet, det var en melding om at byggesøknad angående parkeringsplass var innlevert av nabohuset, på min gamle adresse. Jeg leverer det videre til de som kjøpte huset mitt i morgen. Og dette er de allerede informert om. :)


4 kommentarer:

Kjeruben sa...

Tittar berre innom for ønske deg ein fin søndag... og så ser eg at du har hatt ein strevsom fredag? Håpar alt er bedre no og at du har fått deg litt søvn :-D

Lykke til med ferdigstillign av kjøkken :D

-Kamilla- sa...

Takk for omtenksom kommentar inne hos meg!
Det går fremover sakte, men sikkert...
Og ja jeg skulle gjerne ha hivd det ut, vet dessverre ikke hvordan... :-(

*Klem*
-Kamilla-

Hilde Heimdal sa...

heisann takk for tips, kikka på lobelia:)

Men ikke helt de jeg vil ha...tror jeg må få noen til å designe til meg vil ha helt min egne hehe :P

Hilde Heimdal sa...

så koselig du har det !!! :)

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen et spor! Det gleder! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...