onsdag 13. januar 2010

Utfordring; Hvilken kaffe- /teboks har du?

Malivas Verden har en utfordring om å vise frem sin kaffe- eller te- oppbevaring. Og det må jeg selvsagt gjøre, ettersom jeg har en kaffeboks jeg er svært glad i. :)



Både kaffe- og kakao- boksen fikk jeg for maaange år siden av min bestemor, som var så fornuftig (og økonomisk!) at hun tok vare på slikt. Jeg begynte temmelig tidlig å interessere meg for gamle ting, og det er faktisk så lenge siden jeg fikk dem at jeg ikke husker når. Det jeg vet er at mens andre ting ofte er blitt byttet ut, eller i det minste stuet bort en stund før de ble tatt inn i varmen igjen, har disse fulgt meg år etter år, bolig etter bolig, og har alltid fått sin plass i kjøkkenskapet. :)



Boksene bærer selvsagt spor av tidens tann, men det er jo litt av sjarmen! :) Butikken Mekka husker jeg faktisk, den eksisterte ennå da jeg var liten, på handlesenteret som nå heter Gullgruven, men kaffe eller kakao i slik innpakning har de nok ikke solgt i min tid. Hvor gamle de er vet jeg ikke (Noen som vet??), men når jeg er 90 år og fremdeles har dem i skapet... ja, da er de gamle da! ;)



God onsdagskveld!

3 kommentarer:

Maliva`s verden sa...

Wow....det var litt av noen bokser du kan være stolt av. Verdi har vel også de der kan jeg tenke meg. Gøy at du også tok utfordringen, og den bestod du med glans....Gjenbruk er tingen, ikke sant?
Klem fra Maliva

Skogmusa sa...

Så skjønne bokser:)
Heldig er du!!!

Anonym sa...

Hei, koselig blogg du har. Takk for at du lar oss titte. Tenkte jeg skulle si noe om hvor gammel kakaoboksen din kanskje er. For jeg er født i 1961, og da hadde min mor en maken med KAFFE på, og den var allerede oppskrapet og bulkete da jeg var et lite barn. Jeg tipper den er fra begynnelsen av 50-tallet, så da er den iallefall snart 60 år. Hilsen Kari, Larvik

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen et spor! Det gleder! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...