onsdag 20. januar 2010

The sweet taste of success :)



Ja jammen ble det tavle gitt! :) Pessimisten i meg maste på om alt som kunne gå galt (falle fra hverandre, ikke få på plass bakplaten, glipe mellom ramme og plate, bla, bla...),  men dette gikk jo lett som en lek. :)
Det eneste problemet var å bestemme seg for hvor tavlen skulle henge, for jeg hadde tenkt å henge den over kommoden på tvillingenes rom, men tavlen er så stor og dominerende at hele veggen kom i ubalanse. Neida, jeg jeg har ikke lest meg frem til at kvadratroten av en infinitient skvalderalt = ubalanse og jeg har heller ikke meditert meg frem til noe yin eller yang... det så bare ikke så bra ut som jeg hadde tenkt... så den fikk henge ved siden av kommoden. :)



Min måte å pusse opp på er som regel at jeg har en plan, så skjer det noe eller jeg finner noe... og veien blir til mens jeg går. Jeg går særdeles sjelden i strak retning mot målet jeg hadde da jeg startet opp. Dvs. målet er jo alltid å skape et bra rom, men planen endres altså maaange ganger mens jeg holder på, etterhvert som nye ideer dukker opp eller de jeg hadde viste seg å ikke være så lure. Og så ender jeg opp med noe helt annet enn det jeg hadde tenkt i utgangspunktet. Men det er bare moro, synes jeg. :)

NÅ når tavlen er kommet opp og det ikke passet seg å ha den over kommoden, slik jeg hadde planer om i går, ja da planlegger jeg en bildevegg (med noen settekasser innimellom) over kommoden. Hyller blir det liksom nok av på andre veggen. Ja, jeg skal snu kamera en dag! :) Er ikke noe galt med andre veggen i rommet... har bare hatt litt fokus på denne nå. ;) Og så er rommet så langt og smalt at det er vanskelig å få fotografert helheten. Men kommende bildevegg er altså dagens plan... og vi får vel se hva planen er i morgen. Hehe



Tvillingene ble så ivrige da tavlen kom opp at prinsessen (nå frisk :)) ikke engang hadde tid til å kle av seg før de satte igang med å "dekorere". Av alt jeg har gjort på rommet deres er dette det eneste som har høstet slik begeistring, så da må vel mor ha gjort noe rett denne gang! ;) Tavlen "måtte" henge litt langt oppe for at det skulle se bra nok ut for mor, men like greit at de allerede nå lærer seg at man til tider må klatre på noe eller noen for å nå sine mål. ;)
Hehe... nei, jeg bjeffer mer enn jeg biter, som min søster pleier å si. Vi får vel finne oss en fin krakk!

Min mor sier forøvrig at jeg er håpløs... i den formening at jeg ALLTID ødelegger klærne mine når jeg pusser opp. Jeg vil benekte at jeg gjør det hver gang, men denne tavlen kostet meg ganske riktig to bukser. Jeg "skulle bare" i min iver... ja, TO ganger! :(
Strafferunde med sprayboksen ble det også grunnet dette, men nå er uansett tavlen ferdig... og har trolig kostet meg like mye som om jeg kjøpte en ferdig tavle. Men det er jo ikke halvparten så gøy å kjøpe ferdig som å lage selv! ;)


14 kommentarer:

Datt sa...

Hehehehe, TO bukser faktisk, nesten litt imponerende! Eller var ikke imponerende ordet jeg leta eller...? :P Tavla ble i alle fall knallfin! Skjønner godt at den ble en suksess! Tavler har en slik magisk tiltrekning på meg også, aner ikke hvorfor, men går jeg forbi en tavle eller whiteboard MÅ jeg bare skrive på den! Upraktisk, siden jeg har whiteboard på kontoret mitt! Ikke så profft inntrykk når sjefen kommer inn og ser at jeg har skrevet navnet mitt på 30 forskjellige måter på tavla! :P

Feminista sa...

Du skriver skikkelig morsomt og tavlen ble jo bare kjempefin!! Jeg kjenner igjen både "skal bare" og ødelagte klær, gitt. Jeg har mine elskede malebukser, noen herlige (og sikkert 10 år gamle) Mexx-snekkerbukser i ganske tynn dongeri, som jeg har et lidenskapelig forhold til, og som dessverre snart går helt i oppløsning, men noen ganger skal jeg jo bare, og da gidder jeg ikke å skifte. Ofte resulterer det i malingsflekker på de klærne jeg "skal bare" i. Ha en fin kveld, og takk for god underholdning. :)

lillelise sa...

Hei!
Tavlen ble kjempefin! Har tenkt å lage noe lignende til vesla mi, men har ikke kommet så langt enda. Kom et kjøkken i veien....
Også jeg har en tendens til å bli litt ivrig, men har nå ofra ei jakke til maleprosjekter. Og den tåler ikke dages lys lenger, ikke noe å bruke i finere selskap i hvertfall! Og etter kjøkkenoppussing må jeg nok investere i ny "sofabukse". Som ikke oppussingsbudskjettet ble overskredet nok fra før...
Ha en fin kveld

Unknown sa...

Wow, den ble rålækker:o) Stilig når den ble så stor... Hmmm... ny idè, må nok på fretex i morgen og se om jeg finner en stor ramme:o)

Klem Line

(eddas) sa...

den ble kjeeeempefin......skulle gjerne hatt en slik en:)
kos deg
klemklem

Pink Moon sa...

Kjempetøff og mykje større enn den såg ut på tidligere innlegg!:o)blir kult med en bildevegg!d har eg planer om i trappegangen,men kan jo sjå kva du gjer no da først,så eg får litt tips;p

Norwaystyle sa...

Utrolig fin. Har ikke tenkt på før at en tavle ikke bare er en tavle, men at den også kan være pynt. Kan tenke meg barna er ivrige - det er jo så gøy å utfolde seg. En slik ønsker jeg meg til barna mine nå også :-). Takk for inspirasjonen.

Lindas hus sa...

Kjempe tøff tavle! Nå vil jeg også ha en!!!! Og så må jeg jo bare le....jeg har også en sånn jeg skal bare gjøre noe kjapt, med de klærne jeg står i....ikke alltid like smart og jeg har ødelagt en del pga det jeg å! Men det er så klart glemt når man ser resultatet og man blir fornøyd og stolt!Må si du er flink om dagen og ivrig....jeg ligger fortsatt med benet i ro, og knasker tabletter! Må si at dette har overgått alle smerter jeg har tidligere..men jeg håper at jeg kommer meg i morgen;) ha en fin fin kveld snuppa! Stor klem

Cecilie sa...

En slik tavle står høyt på min ønskeliste! Nydelig var den! :)

Ha en fortsatt god uke! :)

Klem, cecilie!

Fjordlykke sa...

For en stilig tavle! Nydelig ramme! Holder på å gjøre meg ferdig med en gammel tavle som jeg pusser opp. Ungene sirkulerer rundt den, klare med kritt..

Klem:)

GroLinda sa...

Heisan :o)
Ja, det var en nydelig tavle du har laget. Selv om den kostet deg mer enn du ville ;o)
Men hjemmelaget er best! Flink har du vært! Ikke så rart at barna ble ivrige og ikke hadde tid til å kle av seg :o) Jeg har 3 tavler, og de er jeg glad i. Liker å ha de med noen koselige ord på, rundt omkring i huset.
Ønsker deg og dine en fortsatt fin tordag.
Klem fra Gro :o)

aase sa...

Egentlig gansek greit å høre om fler SKAL BARE, jeg er nemlgi også der innimellom!! Hvem er ikke det forresten?

Tavla ble jo kjempefin og når de startet så fort, ja da var det vellykket!! De vokser så fort at det går greit vel.......at den henger litt høyt for barna, men ikke for mor..hihi sånn er det med den saken!!'

Leste at de ikke fikk gå på den skolen dere hører til, hva er grunnen der da?? Det finnes endel lover for dette? Vi har nemlig stridd med det samme og vant vi!!

Gleder meg til å se litt mer i bloggen din!!

huset på øya sa...

kjekt at du la igjen kommentar inne hos meg så jeg kunne finne bloggen din. Mye fint hos deg - og du skriver bra :) Flott tavle - skjønner at barna likte den. Enig m deg at det er morsommere å lage det selv. Gått på noen smeller jeg og - hvor sluttproduktet ble dyrere enn å kjøpe nytt. Men det er jo mye mer stas å lage en del selv og så har ingen andre maken !!!
Fortsatt God Fredag! kommer tilbake. Vibeke :)

Jeanette sa...

Tusen hjertelig takk for awarden! Ble skikkelig glad:)
Klem J.

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen et spor! Det gleder! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...